Osteopatia uro-ginecològica

Certes molèsties de la zona superior de la pelvis poden ser millorades gràcies a la ginecologia osteopàtica.

Aquest tractament té l’objectiu de reequilibrar tensions i alteracions d’aquesta zona, on normalment donen joc un cop s’ha passat per un embaràs o part.

Es tracta mitjançant una sèrie de tècniques manuals gens agressives sense generar efectes secundaris negatius.

En quins casos uro-ginecològics pot ajudar-me l’ osteopatia? Moltes vegades pot determinar-se un malestar o pesadesa a la zona baixa de la pelvis.

Aquest tipus de sensacions poden ser deguts a descompensacions mecàniques on en la majoria d’ocasions són provocades durant l’embaràs o part, així com per tensions dels lligaments provocades per intervencions quirúrgiques a la zona.

Si aquest tipus de problemes ja afecten abans, poden provocar la dificultat de realització d’un part natural.

Aquests factors ajuden en l’aparició d’incontinència d’esforç, prolapses dels òrgans de la pelvis menor i molèsties durant la pràctica de relacions sexuals. En el cas dels homes, les tensions d’aquesta zona poden facilitar l’aparició de prostatitis de repetició.

En altres expectatives, els problemes que són derivats d’aquesta zona contribueixen a l’aparició de molèsties d’esquena, cames i ciàtiques.

Durant l’època de l’embaràs, el cos de la mare està sotmès a un canvi postural i hormonal constant a mesura que el fetus va evolucionant. Aquest fet dóna lloc a l’aparició de dolors i molèsties físiques i articulars, com les ciàtiques i mals d’esquena. Mitjançant el tractament osteopàtic adaptat, aquestes molèsties i dolors poden ser millorats ajudant a l’adaptació de canvis posturals afavorint el major benestar possible per la mare.
Generalment apareixen dolors i molèsties un cop s’ha efectuat el part, ja que el cos ha d’experimentar un nou canvi postural i hormonal d’una forma molt ràpida. Tanmateix certes zones de la pelvis menor poden estar alterades mecànicament provocant l’aparició de prolapse, incontinència urinària o dolor durant relacions sexuals. Els tractaments osteopàtics poden ajudar a millorar aquests problemes.

Un cop realitzat el part, una bona revisió permet ajudar i assegurar un bon estat del sistema osteo-articular i millorar possibles dolors i molèsties.

Les diferents postures que una mare adopta a l’hora de donar el pit no contribueixen a la millora de dolors d’esquena i altres molèsties postpart. L’osteopatia ajuda a millorar la mobilitat del cos, i procura eliminar aquestes incomoditats.

Durant els últims deu previs al part, un bon tractament osteopàtic pot facilitar el procés de sortida del nadó amb el mínim de molèsties i complicacions possibles. El procés d’aquest tractament ajuda al relaxament de la musculatura perineal i abdominal, millorant la mobilitat de les articulacions de la pelvis i columna lumbar. També faciliten l’estímul hormonal i neurològic que es duu a terme durant el procés del part.

Especialitats

Pediàtrica

Els nadons poden tenir
problemes estructurals o